۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد

رییس دانشگاه اصفهان: انتظار از نیروهای بسیجی دانشگاه، تبیین روحیه ایثارگری است

دکتر حسین هرسیج رییس دانشگاه اصفهان در مراسم معارفه و تکریم مسئول بسیج دانشجویی تصریح نمود: بسیجی یعنی جوشش و حرکت و انتظار ما از بسیج دانشجویی، تبیین روحیه ایثارگری در دانشگاه است

 

دکتر حسین هرسیج رییس دانشگاه اصفهان در مراسم معارفه و تکریم مسئول بسیج دانشجویی تصریح نمود: بسیجی یعنی جوشش و حرکت و انتظار ما از بسیج دانشجویی، تبیین روحیه ایثارگری در دانشگاه است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر حسین هرسیج رییس دانشگاه اصفهان دراین مراسم ضمن معارفه حسین روزبه به عنوان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان خدمات محسن خزایی تقدیر نمود.

رییس دانشگاه اصفهان ضمن اشاره به آیه 146 سوره آل عمران اظهار داشت: در محضر اولیاء بودن هزینه دارد و هرگاه بخواهیم در محضر اولیاءالله قرار بگیریم باید قبول زحمت کنیم و از عافیت‌طلبی ظاهری دست بشوییم.

وی در ادامه افزود: «رِبِّیُّونَ» در این آیه، عالِمان راسخ در علوم دینی و مومنان هستند که نیروهای مخلص بسیج را می توان مصداق بارز آن دانست.

 

دکتر هرسیج همچنین تصریح نمود: نیروهای مخلص بسیجی نه تنها باید همواره در بحث های علمی مطرح و بارز باشند بلکه با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و عناوین ارزشمندی که در سال های متمادی عنوان می فرمایند، موظفند که آگاهی بیشتری کسب نموده و در بین همه تسری دهند.

رییس دانشگاه اصفهان ادامه ضمن بیان اهمیت مفهوم معیت درقرآن کریم اظهار داشت: مصادیق معیت با مقام معظم رهبری در واقع تبعیت از فرمایشات به حق و دلسوزانه ی ایشان است.

وی افزود: نیروهای بسیجی دانشگاه در مقام جهاد تبیین، باید توصیه های مقام معظم رهبری را ارج نهاده و در سال جاری شعار تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین را در دانشگاه، فرهنگ سازی نموده و در تدوین برنامه های راهبردی خود لحاظ نمایند.

دکتر هرسیج همچنین ضمن تاکید بر تبیین روحیه ایثارگری بسیجیان مخلص خاطر نشان کرد: بدون تردید در این راه مشکلات عدیده ای وجود دارد ولی نباید سست و ضعیف شویم، زیرا ضعف، عجز و سکون مربوط به وقتی است که ما تک‌روی داشته باشیم، در پیکار با دشمن ضعف و سستی بر اولیاءالله عارض نمی‌شود زیرا به منبع لایزال الهی متصل‌اند.

رییس دانشگاه اصفهان در ادامه، استکانت را به معنی «سکون» و «خضوع» دانست و گفت: در ادبیات ما از آن به معنای سازش نیز برداشت شده و تاکید دارد که هرگز همراهان پیامبران با دشمن سازش نداشتند.

دکتر هرسیج خاطر نشان ساخت: یک بسیجی واقعی نه تنها از نظر علمی بلکه از نظر اخلاقی و معنوی باید سرامد باشد و انتظارات مقام معظم رهبری را سرلوحه وظایف خود قرار بدهد.

شایان ذکر است حجت الاسلام و المسلمین مستاجران مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان نیز ضمن تبریک ماه مبارک رمضان اظهار داشت: حضور در جمع مخلص بسیجیان دانشگاه باعث افتخار است و امیدواریم به برکت حضور بسیج و به خصوص بسیج دانشجویی شاهد کارهای خوب و ارزشمندی در آبنده دانشگاه باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین مستاجران ضمن تقدیر از خدمات محسن خزایی اظهار داشت: سنگر ها عوض می شود ولی رسالت ها تغییر نمی کند.

وی رسالت همه را تشکیل یک جبهه واحد دانست و تصریح نمود: همه باید با تلاش و کوشش در مسیر الهی حرکت کنیم.

حجت الاسلام مستاجران بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان را بسیار پرخیر و برکت دانست و تصریح نمود: مسئولین بسیج دانشجویی این دانشگاه همواره در مسئولیت های مختلف کشوری منشا خیر و برکت بوده اند.

 

دکتر ربانی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه نیز ضمن تقدیر از کارنامه درخشان محسن خزایی مسئول وقت بسیج دانشجویی برای حسین روزبه مسئول بسیج دانشجویی آرزوی توفیق و موفقیت نمود.

وی مدیریت کارهای فرهنگی دانشگاه را بسیار حساس و متفاوت دانست و تصریح نمود: فعالیت های فرهنگی دانشگاه، نیازمند همکاری و همفکری همه عزیزان در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است.

گفتنی است: مراسم معارفه و تکریم مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان روز شنبه 27 فروردین ماه 1401 با حضور دکتر هرسیج رییس دانشگاه، حجت الاسلام و المسلمین مستاجران مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر ربانی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، دکتر بیدهندی رییس دانشکده معارف اهل بیت (ع)، جمعی از مدیران و اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان و مسئولین بسیج ناحیه دانشجویی استان در محل تالار دکتر رزمجو دانشگاه برگزار شد

 

تاریخ:
1401/01/28
تعداد بازدید:
1686
منبع:
Powered by DorsaPortal